Fotokniha - vzpomínky po ruce:-)

 Jako malé dítě jsem měla své vlastní album s fotkami. Vytvořila mi ho máma, nalepovala do něj ne jen fotky, ale i různé další vzpomínky. A já jako holka tu knihu o mém dětství milovala. Dodnes si ji ráda prohlížím, i  když znám každý snímek v knize téměř nazpaměť. A ještě raději mám chvíle, kdy se sejdeme celá rodina, vytáhne se krabice od kozaček ze skříně a my se se smíchem hodiny prohrabujeme všemi fotkami naší velké rodiny. Některé své příbuzné znám právě jen  díky těmto černobílým fotografiím. Miluji vůni těch obrázků, cítím, že mají duši a každá fotografie vypráví svůj osobní příběh. 
Dnešní děti mají proti svým prarodičům mnohonásobek fotografických snímků, jsou zvěčněni při mnoha různých příležitostech. A ne jen fotky, ale dokonce i videa. Mají fotky z bříška u maminky, pár minut po porodu, první úsměv, tleskání ručičkami, krok, jízda na kole...vše je zdokumentováno. Tedy alespoň u nás. A přesto o tom Emička ani neví. Je to uloženo v počítači a celou řadu těch snímků ona sama ani neviděla. A já vlastně v podstatě také ne. Jediné fotografie, které mají u nás v rodině nějakou hodnotu, jsou ty pomačkané, vybledlé obrázky, které jsem na rychlo Emičce pustila do tiskárny. A Emi je má ráda. Každý den si ty pomuchlané fotky prohlíží, ukazuje je návštěvám - jak byla malá, tady jsem ještě miminko a mám malinkaté ručičky, nadšeně komentuje. 
A tak jsem se rozhodla, že bych měla překonat svou lenost a vytvořit svým dětem podobnou vzpomínku na dětství. Nějaký hmatatelný důkaz, který si mohou prohlížet kdykoli budou chtít. A objevila jsem kouzlo fotoknihy. Na webových stránkách reptisk.cz, které mi doporučil jeden přítel, jsem se pustila do budování alba šitého na míru přesně svým dětem. A přiznám se, že jsem tomu dočista propadla. Konečně se mohou využít všechny ty úžasně vtipné momentky uložené hluboko v mých archívech. A čím více času a energie tomu věnuji, tím více si začínám být jistá, že Emička bude nadšená. A když už jsem se do toho pustila s takovou vervou, byla by škoda nevyužít momentální předvánoční nabídky a to jsou zdarma stránky navíc - místo 28stran jich můžu mít 40. Mrkněte se, akcí tam mají víc. Odkaz na stránky je zde
A co vy? Vytváříte dětem poctivě alba a fotoknihy, nebo jste na tom jako já, že jen zálohujete a čekáte, až na to někdy konečně budete mít klid a čas?:-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi