Top výrobky za první rok mateřské dovolené

Za rok existence na mateřské dovolené jsem objevila celou řadu zajímavých produktů, o kterých jsem dříve neměla ani tucha a dnes jsou každodenní součástí mého života. Ale jak už to bývá se vším, i tady byla cesta trnitá a než jsem objevila přesně to pravé ořechové, šlápla jsem několikrát vedle. Na internetu je k nalezení celá řada seznamů, které jsem, jako snad každá těhule, poctivě pročítala, ale v žádném jsem nenalezla konkrétní příklady. A tak jsem se rozhodla, že vám napíšu pár zajímavých tipů na konkrétní výrobky, které mi opravdu usnadnily život. 

A vezmeme to pěkně od začátku...

Kloboučky na kojení
Pro ultra malé mimi člověk vlastně nepotřebuje nic. Já měla problém s bradavkami a nakonec jsem zjistila, že nejlepší kloboučky na kojení jsou od Medely. Vyzkoušela jsem více značek, ale tyto se vážně osvědčily. Jen s tou velikostí jsem trochu bojovala, nakonec se ukázalo, že navzdory mým poměrně velkým ňadrům, potřebuji velikost kloboučků S - tedy tu nejmenší. Rovnou tedy říkám, že velikost L a nebo dokonce XL bude k ničemu většině z vás - pokud máte takto velké bradavky, nejspíš nepotřebujete kloboučky. 


Reflux, ublinkávání aneb jak dát dítěti hlavu výš aspoň v úhlu 30 stupňů
U většiny malých miminek se matka setká s problémem refluxu, nebo jen prostě obyčejného ublinkávání. Každopádně pro dítě to bývá často nepříjemné, pálí ho žáha a pláče. Je tedy nutné zvýšit polohu dítěte. Lze to řešit knihami, které se skládají pod postýlku, ale u mě to moc řešení nebylo, protože Emi s námi spala ve velké posteli. Ideálním pomocníkem byl polohovací klín do postýlky, který je z příjemné pěny, dá se přendavat dle potřeby do kočárku, postýlky i velké postele rodičů a dnes nám slouží jako opěra zad při práci na počítači. 

                                              Bepanthen Care Mast

Vážně jsem ho předtím neznala a dokonce jsem ani nebyla na různých školeních o jeho skvělých vlastnostech, jako dnes. Přesto jsem ho od narození Emi používala a to ve velkém. Bepanthen je s námi pořád. Hodí se na prdýlku, na rty, na bradavky, na tvářičky, na odřený nos. Nosím ho v přebalovací tašce, v kapse u zimní bundy, jeden v koupelně a jeden samozřejmě na přebalovacím pultě. 






Nosítko
Ergonomické nosítko mi bylo pomocníkem vážně mnohokrát. Já vlastním to od firmy Beco. Používala jsem ho téměř od narození a nosím v něm dodnes. Kočárek je kočárek, ale jsou případy, kdy se fakt hodí (např. houbaření, výlet lanovkou, opékání buřtů v čase delším, než je večerka apod.). A dle mého názoru ani nemusí být fungl nové, jako jsem ho měla já. Není na něm opravdu co zničit, dá se prát v automatické pračce. 

Příkrmy
S příkrmy jsem začala ve čtvrtém měsíci a v podstatě dodnes vyrábím do zásoby různé zeleninové mixy, které mrazím a vždy v poledne jako když najdu. Jako nejlepší způsob úschovy se mi osvědčily jednorázové krabičky, které znáte z lahůdek (takové ty průsvitné s víčkem), mají objem přesně 250ml, pevně drží, jsou sterilní a dobře se skládají na sebe do mrazáku. Jedna krabička vyjde cca na dvě koruny. 

Lahvičky
Lahvičky jsem až do konce sedmého měsíce v podstatě neřešila. Ačkoli jsme už dávno jedli, stále jsme měli pitný režim zastoupený v kojení. Náhle, vlivem menstruace, mléko na konci sedmého měsíce došlo. Musím říct, že to nikdo z nás nějak tragicky nenesl ale dostavil se nový, dosud neřešený a tudíž neprobádaný svět lahviček, pítek, dudlíků, nástavců apod...A kupovala jsem opravdu vícekrát, než jsem trefila to pravé. Např. většina dětských pítek teče, když se otočí dnem vzhůru, lahvičky od mléka nejdou pořádně umýt a dudlíky mají různě velké otvory a tudíž buď teče málo, nebo moc rychle. Nakonec se mi na radu kamarádky osvědčily nejvíc lahvičky od značky MAM, které se dají zcela rozebrat a tudíž super vyčistit, dobře se drží a mají ideální tvar. Na čajík jako nejvíc super odolný a hlavně nevylévací ani při extrémní zátěži jako náraz na dlažbu z jídelní židličky se ukázala značka Canpol Babies. Všechny ostatní zakoupené, sice se skvělým designem, vůbec nepoužíváme, protože mě vážně nebaví věčně utírat kapičky sladkého čaje z podlahy. 

Je toho možná mnohem víc, napadá mě například jídelní židlička z IKEA, která je skladná, lehká, Emi v ní ráda sedí a dobře se udržuje, nebo super průhledné chrániče nábytku z drogerie DM. A co vy? Máte také nějaký extra osvědčený výrobek, který musíte doporučit? 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi