Náš první pád

Není to tak dlouho, kdy jsem se těšila, až Emi konečně nebude jen to ležící miminko a začne se otáčet na bok, pak na bříško a později i lézt. Nadšeně jsem ji povzbuzovala v každém dalším pokroku a nenapadlo mě, že si budu co nevidět přát, aby ještě chvíli zůstala tím nehybným uzlíčkem a já nemusela mít oči neustále na stopkách a nervózně se ohlížet, zda zůstala tam, kam jsem ji položila. Poslední týden se v pohybových dovednostech zlepšovala doslova minutu po minutě. A já si říkala, že to je jen otázka času, kdy se stane nějaký úraz. Hlídala jsem ji opravdu pečlivě, ale neuhlídala. Takže i naše Emi si vybrala svůj první pád a bouli na hlavičce. 


Uložila jsem ji k odpolednímu spánku jako obvykle do její postýlky. Během dvou minut se nějakým zázrakem zvládla překulit na naši manželskou postel a z té poté na dlažbu pod ní. Krve by se ve mně nedořezalo, když jsem ji našla na bříšku na zemi, samozřejmě plačící. Opět jsem, jako několikrát předtím, v duchu poděkovala naší skvělé doktorce, jejíž číslo jsem v mžiku vytáčela. Až při telefonátu jsem si všimla ještě krvácejícího palečku na nožičce. Opatrně jsem jí ohmatávala končetiny a sledovala další zranění. Na čele se jí začala rýsovat fialová boule. Měla jsem jí ošetřit krvácející paleček desinfekcí a uložit jako obvykle spinkat. Za hodinu (ne později) jsem se měla hlásit na kontrolu u paní doktorky. K ošetření palečku jsem použila Bepanthen plus, který opravdu nepálí (vyzkoušela jsem ho již na sobě minulý týden při říznutí) a tak jsem byla ráda, že nemusím použít klasickou pálivou desinfekci a přidávat další slzy. Kontrola proběhla dobře, zdálo se, že se kromě boule nic vážného nestalo. Měla jsem jí preventivně každé dvě hodiny budit celou noc a druhý den častěji kontrolovat. Žádné příznaky se neobjevily a tak jsme si mohli všichni konečně oddechnout. 


Přesto tato zkušenost zamávala naší domácností. Ještě totéž odpoledne se namontovala boční zábrana, Emi necháváme samotnou výhradně na zemi nebo v postýlce. Začínám vážně uvažovat o sportovní korbičce, protože je jen otázka času než se dokáže sama posadit, popř. přehoupnout přes korbu. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi