Pravidelnost šetří čas, aneb chce to time management i na mateřské

V době před otěhotněním jsem vždy žila velmi aktivně, pravidelně jsem sportovala, vedla jsem dvakrát v týdnu kroužek dětského aerobiku, studovala angličtinu a kromě toho, že jsem pracovala na plný úvazek, zvládala jsem navíc všechny domácí práce a ještě mi zbýval čas na kadeřníka a kosmetiku. V době těhotenství jsem se těšila na mateřskou dovolenou a představovala si, jak aktivně vyplním toto krásné období a naučím své dítě mnoho nového a zajímavého.



Dnes je Emi pět měsíců pryč, celý můj život se uzavřel jen do časově omezeného prostoru mezi kojením, kdy se rychle snažím něco vyprat, vyžehlit, uvařit. Večer usínám při předčítání pohádky a musím se přiznat, že ke kadeřníkovi jsem ještě zajít nezvládla. Rozhodla jsem se, že takhle to ale dál nejde. Ačkoli své dítě miluji nade vše, nemůžu přeci žít jen pro něj a na sebe kašlat.

Děti pro správný psychický vývoj potřebují opakující se rituály, pravidelnost a důslednost. Ale nejen děti uklidňuje přesně naplánovaný časový harmonogram, kterého se můžou ve svém dětském světě držet. Tento přístup velice prospěl i mně samotné. Pomohlo k tomu zavádění příkrmů. Díky nim se postupně a velice opatrně vnášel do našeho denního režimu řád. Začala jsem obědem, po obědě pravidelným spánkem. Tomuto spánku jsem přizpůsobila i bdění dopoledne. Odpolední spánek se díky vydatnému obědu prodloužil a já mohla obstarat domácnost. Přidala se dopolední svačina, procházka před obědem, kterou jsem využila k pravidelnému spalování kalorií v podobě svižné procházky nebo projížďce na inline bruslích. Odpolední svačinka, procházka spojená s nákupem, pravidelné koupání a ukládání ke spánku. Už žádné nošení v náruči, zdlouhavé uspávání u televize. Dala jsem prostě Emi do postýlky v osm večer a šla pryč. Světe div se, ona po deseti minutách usnula a dnes, po čtrnácti dnech je to samozřejmost. Mám tak večery pro sebe.

Občas rituál poruším, přizpůsobím a obměním, ale našla jsem ve dnech díky příkrmům řád a tak konečně nemám pocit, že nic nestíhám. Věnuji se Emi mnohem víc než předtím, jsme pravidelně venku, doma je přiměřeně uklizeno a dokonce stíhám i pravidelně dělat něco pro sebe. Jsem mnohem víc v pohodě a konečně chápu rčení, že spokojená matka má spokojené miminko.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi