Hubnutí po porodu není snadné, jak na to?



Mé břicho v sedmém měsíci
Těhotenství je často označované jako nejkrásnější období v životě ženy. Píše se o toužebném očekávání, o smysluplném naplnění ženskosti a období pohody a radosti. Už však mnohem méně zmiňují odborné publikace fakt, že rostoucí bříško a měnící se postava je pro většinu z nás noční můrou. Já sama jsem v prvních měsících těhotenství  ani tak těhotně nevypadala, jen mi rostlo a rostlo vše od pasu nahoru i dolů, včetně tváří a kotníků. Toho vytouženého „mateřského bříška“ jsem se dočkala až někdy v osmém měsíci těhotenství. A sotva jsem se povznesla nad to, že tloustnu, smířila se svou změněnou postavou a začala si užívat pohled na své mateřstvím obohacené tělo, přišel porod. A byla jsem opět tam, kde jsem byla. Jen už nebylo na co se vymlouvat. Stejně jako jsem devět měsíců předtím radostně vítala své břicho a povzbuzovala ho, aby rostlo, najednou jsem toužebně očekávala, kdy se zase ztratí. Bohužel nepatřím mezi ty šťastné, které odcházejí z porodnice v džínách ze střední školy a ani kojení příliš nezabralo. Po třech měsících od porodu se ručička váhy zastavila a nebyl to příliš radostný pohled (ani na váhu, ani na mé břicho).

Mé břicho teď, půl roku po porodu

Měsíce těhotnění se nyní ukázaly v celé své kráse. Zjistila jsem, že tak snadno se nadbytečných kil nezbavím a rozhodla jsem se něco dělat. Ale co vlastně můžu a nemůžu po porodu? Jaké cviky jsou vhodné, které cvičení je nejúčinnější a jak mám správně jíst, abych neztratila mléko? A hlavně, jak se mám zbavit té šílené chutě na sladké? Po poradě s mou kamarádkou, nutriční terapeutkou, jsem přišla na dvě důležité věci. Chce to pravidelně jíst a ještě pravidelněji se hýbat. Ale jistě mi dáte za pravdu, že s malým kojencem jde téměř všechno, jen ne pravidelně.  Jak skloubit péči o miminko s pravidelným jídlem, přípravou toho jídla či cvičením?
Mé stravování se zpravidla odehrává večer a  sním co je po ruce. Nejosvědčenější jsou jídla, která jsou sladká, energeticky vydatná, hned po ruce, dají se sníst okamžitě a ještě se nejlépe dají jíst jednou rukou. 
Co tedy potřebuji k tomu, abych dokázala zhubnout po porodu? Jak dosáhnu kýžené pravidelnosti a nepřišla o rozum? Najít systém, který mi pomůže zvládat domácnost a péči o mě samotnou a vymyslet, jak můžu sportovat a přitom s sebou mít své dítě. O tom již ale v dalších příspěvcích.






Komentáře

  1. Já jsem cvičila již před porodem, a to fitness, takže jsem měla už nějaké základy. Po porodu jsem měla přibližně o pět kilo navíc, což nebyla zas taková pohroma. Nejvíce mi však vadilo to, jak to vypadalo dole. Proto jsem se rozhodla jít na labioplastiku sem, která mi hodně pomohla s tím, abych se cítila znovu dobře ve svém těle.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi